טלפון להזמנות: 03-6199384

טיפים לרכישת שולחן לחדר ילדים


טיפים לרכישת שולחן לחדר ילדים

מאת רונן יצחקי מעצב, נגר ומנכ"ל "גלמר עיצוב"

תשומת לב לפרטים הבאים עוזרת לבחירה של שולחן ורהיטי ילדים כך שיהיה מתאים לצרכים.

מיקום:

1. לא פעם בוחרים לשים שולחן מתחת לחלון, ומאלצים את שאר סידור החדר לפי אילוץ זה. חלון צפוני או צפון מזרחי יספק אור נעים ונוח לעבודה, חלון מערבי או דרום מערבי יציף באור מסנוור שיפריע לעבודה. עם זאת מיקום שולחן מתחת לחלון לא מאפשר לתלות מדפים או כוורת מעל השולחן. מדפים או כוורת מעל השולחן מסייעים מאוד לזמינות פריטים רבים בלי לקום מהכיסא, ותורמים לשלמות מראה עמדת העבודה. את התאורה המתאימה תמיד ניתן לקבל ממנורת שולחן.

2. אנו משתדלים למקם את השולחן על אחד משני הקירות הסמוכים לדלת, בדרך כלל יהיו אלו הקירות ללא החלונות, כאשר הישיבה היא לא עם הגב לדלת, כך אנו "שולטים" על הרעשים והקולות המגיעים מהדלת בתשומת לב מינימלית, ואין צורך להסב את הראש כדי לומר לאימא שדני מפריע או שעוד מעט אני יבוא לאכול, ובכך להתנתק מהנעשה על השולחן. כמו כן אין תחושת אי שקט מכל רחש שמישהו עומד מאחוריך.

3. גורם נוסף לקביעת המיקום הוא השטח שנשאר בין השולחן לקיר ממול. יש לעשות מאמץ לתכנן כך שיישאר לפחות 1.20 מ' כדי לתת תחושת מרחב.

מפרט השולחן:

1. משטח העבודה מעץ אורן לא ישמור על המראה לאורך זמן מאחר וניתן לחרוץ בו בקלות, לפעמים אפילו כלי כתיבה יכול לעשות סימן בעץ. מאחר והשימוש בשולחן הוא מאוד אינטנסיבי יבצרו שקעים סימנים ומכות בעץ שמהם קשה להוציא את הלכלוך, גם אם האיכות מצוינת. מיקום השולחן בפינה שטופת שמש עשויה לגרום לגלים ואף סדקים בעץ, במיוחד שרמת הצבע והלק ירודה, אך גם כאשר מבצעים עבודה טובה והציפוי המגן נפגע עקב מכות ושריטות, העץ הופך להיות "פתוח" – מושפע משינויי לחות ולכן חשוף לעיוותים, השמש מאיצה מאוד תהליך זה.  ניתן לפתור בעיה זו על ידי החלפת משטח העבודה למשטח מעץ קשה המייקר את השולחן(עדיף) אך חוסך בטווח הארוך, או לשים זכוכית להגנה (יקר) שאינה מומלצת לגיל בית ספר היסודי (מטעמי בטיחות) אך בהחלט נותנת פיתרון מצוין לילדים בוגרים יותר. שימוש פרספקס להגנה על משטח העבודה הוא פיתרון קצר טווח מאחר והוא הופך להיות עכור כעבור תקופת שימוש קצרה.

2. בשיטת הלימודים בבית הספר היסודי מעודדים עבודה משותפת, כמו כן ילדים רבים נעזרים בהורים בהכנת השעורים, על כן יש לעשות מאמץ לשלב בחדר שולחן מרווח שיתאים לשני יושבים, הגודל המינימלי המתאים הוא 120X60. אם יש כוונה לשלב מחשב על השולחן אזי הגודל המינימלי המומלץ שיאפשר שני מקומות ישיבה ומחשב – 150X70.

3. במקרה שמשלבים מחשב עדיף תמיד לבצע מגירה לאחסון המקלדת גם אם מעדיפים לעבוד בגובה משטח העבודה. אחסון המקלדת במגרה שומר על משטח עבודה גדול יותר.

4. כאשר מבצעים מגרות צמודות לשולחן יש לשים לב לגובה הרגליים של אדם בוגר. אילוץ זה מכתיב מגרות צרות המשמשות יותר לאחסון דפים וכל כתיבה. מגרות למחברות במקרה זה יש להוסיף בנפרד.

5. יחידות עזר כמו תא לגוף המחשב, יחידת מגרות או תא למדפסת, ניתנות לביצוע כחלק בלתי נפרד מהשולחן. יש לשקול לבצע יחידות אלו בנפרד על גלגלים כך שיהיה ניתן לפנות את המקום במקרה הצורך לעוד כסא.

6.היתרון של שולחן פינתי שהוא מרכז הרבה שטח סביב אדם אחד, ובכך חסרונו. בפינה מונעת מקום ישיבה אחד וכדי לקבל אפשרות של שתי מקומות ישיבה השולחן צריך להיות גדול מאוד – 1.8 מ' ומעלה. ובכך הוא פחות מתאים לתלמידי בית ספר יסודי שההורים עוזרים להם ויותר מתאים לילדים בוגרים יותר שהם עצמאיים ועובדים לבד.

7. צבעים: האופנה השולטת היום היא של צבעים פסטליים בהירים. רצוי לבחור צבע שולט שאינו חזק ודומיננטי ולהוסיף כתמי צבע חזקים יותר בחזית המגרות, ו/או בידיות.